צילום בווידאו ותצפיות בצלילה חופשית על צבי ים בחופינו

,

רובינו שמענו על צבי הים שמגיעים כל שנה להטיל את ביציהם בחוף החולי שלנו, חלק מאנשי הים פגשו לפחות פעם אחתצב ים חום - צלילה חופשית - ישראל - אבידג בצב ים, אבל האמת היא שבחופינו יש הרבה יותר צבי ים משאתם משערים. כל החכמה היא להצליח וליראות אותם, וזה לא פשוט, כיוון שרוב הזמן הם מתחת למים.

אז אולי לצוללי הSCUBA יש סיכוי טוב ליפגוש אותם, אולי, אבל ללא ספק רוב המיפגשים שלי עם צבי ים היו בימים של צלילה חופשית או דייג בצלילה חופשית. לצולל החופשי יש יתרון גדול על פני כלי שיט (שרואה את את הצב רק בפעמים הבודדות כשזה עולה לפני המיים לינשום, או להזדווג) וגם על פני צולל הSCUBA כיוון שזה נימצא רק לרוב קרוב לקרקעית ולא רואה מה נעשה מעליו ולרוב גם לא למרחק גדול מספיק מצדדיו.

צב ים ירוק - חוף הכרמל - ישראל אבידג

לעומתם הצולל החופשי ויותר מיזה הצלם בצלילה חופשית או דייג בצלילה חופשית נימצאים רוב הזמן על פני המים ומביטים למטה ולצדדים, לכן זווית הראיה שלהם היא הגדולה ביותר, ולכן הם פוגשים הרבה יותר צבי ים מכל אנשי הים האחרים גם יחד. מתוך מאות המפגשים שלי אתם הצלחתי ללכוד בווידאו כמה מהם בימים שהייתה לי מצלמה ביד. אך מאות רבות של מפגשים לא תועדו.

 


 בשנים האחרונות יצאו לשוק מצלמות ראש באיכות מעולה, הן מאפשרות לצלם בצלילה חופשית באופן מושלם, ולא רק שהן לא גורמות לסירבול אלה שהן בעצם מאלצות את הצולל לישמור על פריים מושלם דרך שליטה בתנועות הגוף שלו,

 לכן שמתי לב שבכל פעם שבה אני מישתמש במצלמת ראש הצלילה החופשית שלי הרבה יותר מוצלחת יש לי הרבה יותר זמן תחתית, ושליטה בגוף ובסנפירים . תוכלו לקרוא מידע נוסף על מצלמות מומלצות בעמוד ציוד לצלילה חופשית באתר.

צב חום - צלילה חופשית - ים תיכון - ישראל - אבידג  צב ים ירוק זכר - צלילה חופשית - ישראל - אבידג  צב ים חום - צלילה חופשית - ישראל - אבידג  צב ים חום - 1- צלילה חופשית - ישראל - אבידגיותר מיזה, הצילום בווידאו בצלילה חופשית דורש כושר תימרון מושלם לכן מאלץ אותך להיות מאוזן לייד הקרקעית, וכתוצאה מכך אתה מישתמש בהרבה פחות מישקולת מכרגיל, עובדה שהופכת את הצלילה החופשית שלך להרבה הרבה יותר בטוחה.

בסירטון הזה אפשר ליראות צב שהפתיע אותנו בזמן צלילות עומק בריף העמוק של קיסריה. אפרופו הריף העמוק של קיסריה – כמות הצבים שראיתי שם עלתה בהרבה על זאת שראיתי ברכסים של חיפה. לדעתיהריף העמוק של קיסריה הוא מקום מועדף עליהם בגלל ריבוי המזון ומיעוט הדייג בו, לשם השוואה מעולם לא ראיתי צבים בריף העמוק של געש.

צב ים ירוקים מזדווגים - צלילה חופשית - ישראל - אבידג

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *