ווידאו נדיר >> אורגיית הגטרנים מגעש – פרק חמישי ואחרון ב”ים ששוה לחיות בישבילו”

בצלילה הזאת הצלחתי סופסוף ליתפוש אורגיה של גטרנים. רדוד זה לא היה. והדוגמנים האנושיים לא ממש שיתפו פעולה (הם קיוו לתפוש בצילצל משו דומה בגודל
,,, אך כסוף). רצו רצו…אבל, באותו יום מלבד המון המון חתולי ים בצורת גיטרה העמק היה “נקי” מדגים, וצלול כמו בקריביים, כך שהעיסוק הראוי שאפשר היה לעלות על הדעת היה צייד של גטרנים וחתולי ים נוספים –במצלמה כמובן!
הרבה שנים ניסיתי ליתפוש אותם על חם, ואני חייב להודות שעד לפני עשר שנים עדיין הייתי נוהג לתפוש אותם ברובה, והרבה ! היום, היכולת לצלם בקלות פתחה אצלי פתח להטיית סדרי העדיפויות בצלילה לטובת הצייד במצלמה. אני נהנה משלל הצייד במצלמה יותר מכל שלל הדייג בצילצל שהתהדרתי בו עד היום. הצילום והווידאו מאתגרים הרבה יותר ותומכים בחיים בים הרבה יותר מהדייג, כי הוידאו מכניס את החי הימי למודעות של הצופים וגם… לילדים של הדייגים (אם יצלמו כמובן), והכי חשוב, משאיר לנו המון דגים עבור הפעמים שבהם נבחר ליתפוש דגים…ושלא תתבלבלו, אף אחד כאן לא הפך למארייה טירזה, אני פשוט לא מאמין (והרי זאת המציאות) ששמירת הים והטבע תגיע מצד אלו שמערכת היחסים שלהם עם החי הימי היא אפלטונית. יש אנשים ששואלים, “איך אתה יכול לדוג את החיות שאתה אוהב”. נו באמת,!,, אם אנו הדייגים, לא היינו דגים אותם שנים, והרבה, לעולם לא היינו אוהבים אותם בעוצמה כזאת, מקסימום, היינו אוהבים אותם על אש קטנה , כמו אהבתם הפושרת של אלו ששאלו אותנו את השאלה הזאת. אגב, הגישה המיתייפיפת של האירופאים, לא עזרה להם לישמור על החי הימי שלהם, הרי אצלם יש הרבה פחות דגים משאצלנו בגלל חוסר אכיפה ופולטיקה, לעמתם האמריקאים הלאומנים, ה”שמרנים” והפטריוטים מצליחים לישמור על החי הימי אופן מעורר השראה וקינאה—אצלם, הנאמנות לים שהם אוהבים, התקנות והאכיפה מאוד הדוקים, ולכן האמריקאים לא פוחדים לאפשר במדינתם אפילו דייג במיכלי צלילה. מי יודע, אולי אם נמצא את הכוח והפטריוטיות לשמור על החי הימי, ולא נחשוב על עצמנו את מה שהמיתייפיפים חושבים עלינו, ויהיה לנו אומץ להנוציא את שמירת הטבע מידיהם של אלו שלא חפצים בייקרו של החי הימי, אז אולי ניזכה לא רק לים שוקק ויציב. זיכרו, דייג אוהב דגים.

***צולל יקר,
***ידעת? ….גטרן איננו כריש חול, גטרן הוא חתול ים שהשתנה והתפתח משך מיליוני שנים לצורה של כריש חול. ופתח הזימים שלו נמצא ממש צמוד לעיניים שלו, (זה שניראה כמו עיניים כפולות)–והוא שמבדיל את חתולי הים מהכרישים. כמו הכרישים וחתולי הים הוא נחשב למין בסכנת הכחדה ולכן הוא מין מוגן. בעבר היו תופשים מהם עשרות טונות, אך בשנים האחרונות התחילו לאכוף את התקנה הזאת גם הארץ, וניראה שיש התאוששות קלה באוכלוסיה שלהם. אגב, הוא מלא בכספית, כיוון שהוא חי וניזון רק מהקרקעית שם מצתברת הכספית)

הדו”ח פורסם ב פורום הדייג הישראלי- IFF – לחץ כאן לקישור לדוח ולתגובות

1 תגובה
  1. אורי
    אורי אומר:

    אנדריי פשוט סרטון מדהים, כשהגענו לצלילה באותו יום התמזל מזלנו לצלול בים התיכון בתנאים כל כך מושלמים, כן ירבו ימים כאלה

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *