תראו איך קרענו את המצולות בסקוטר בצלילה חפשית + דוח התרשמות

,

לפני שלוש שבועות יצא לי להתנסות לראשונה, בביצועים של הסקוטר. מראש לא התלהבתי מזה, כי אני שמרן, ולא אוהב להכניס לצלילה מכשירים או הרגלים חדשים, אלה אם כן אני השתכנעתי שהם אכן מועילים. לכן כשעופר רצה להביא את הסקוטר לצלילה הייתי מאוד סקפטי, ואם זה היה תלוי רק בי הסקוטר לא היה מצתרף אלינו, אבל, למזלי לא התעקשתי, והסקוטר ניכנס אתנו לים.
בקיצור>>>
כלי מדהים, שמוסיף לחווית הצלילה אפשרויות רבות, וששוה לפחות כמו מישקפת או סנפירים. אבל בידיים של אידיוטים יכול להיות מסוכן. אז….מזל שאין לי כזה
ובהרחבה >>
1. יתרונות וצורת השימוש
הסקוטר מדהים לצלילה החופשית. מהיר מהאוד, ויחד עם זה המישקפת לא ניתלשת מהמהירות. הכל אפשר לעשות איתו, ותוך כדי זה גם להכפיל את זמן התחתית. נכון, עושה רעש, ודי מבריח דגים. וה”גאז” שלו ממוקם כך שיד אחת צריכה להיות למטה. יש לו בערך שש מצבי מהירות. ו… אם הוא בורח מהרגליים….הוא בורח, ואז צריך לשאול בפורום אם מישו מצא את הסקוטר שלכם. (ואסור חבל אבטחה, כי אז הוא יסתבך בפרופלור). בנוסף, מומלץ ליצלול או רק עם סקוטר, או רק עם הסנפירים, לא לשלב בניהים באותו שסן. (התיפקוד איתו כלכך שונה שלא כיף לערבב באותו זמן, כמעט כמו לערבב צלילה חופשית וצלילת מיכלים באותה ירידה). חוצמיזה, צרך ללמוד איך להרפות את כל הגוף כשרוכבים עליו, אחרת סתם שורפים חמצן מיותר. ולסיום, זמן הסוללה קצר מאוד מאוד יחסית לקיבולת הימית שלי.
2. סכנות
כדי להמנע מתאונות, ההרגלים בצלילה עם סקוטר חייבים להיות שונים מאוד מאשר בצלילה חופשית רגילה. גם בן הזוג גם חייב להיות מצוייד בסקוטר כדי להשאר איתכם בקשר עיין (המהירות 0.5–4 קמ”ש) מספיק שהתלהבתם למטה …וזהו, ברחתם לו והוא לא מוצא אתכם. בהעמקה זה יכול הגמר על-הפנים וצפונה, בעיקר אם לא יודעים לפמפם מתחת לעומק הכישלון (+-30 מטר עומק), ולא מצפים למעיכת הריאות. ו לקינוח, היד יכולה להסתבך בפרופלור כי אין אבטחה שמכבה אותו במצב שהוא בורח מהרגליים..

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *